parník

Motorová osobní loď "Regent" má své kořeny v německých loděnicích třicátých let. Postavila ji loděnice R. Schöps v Postelwitzu roku 1931 pod označením M.V. a do českých vod ji zakoupila ČSPL v roce 1938 od pana Mathewse z Lovosic. Poté byla přestavěna v loděnici J. Waltera v Křesticích na osobní motorovou loď pro 45 osob. 17,75m dlouhé a 2,9m široké plavidlo poháněl vznětový motor MAN o výkonu 63kW (85k).


V roce 1942 byla loď přeznačena z M.V. na M02 a po roce 1945 sloužila pod označením MO II. Od roku 1952 plula jako motorová barkasa B IV. pro služební potřebu ČPSLO. Také další osud lodi byl dosti pestrý, jelikož vzhledem k rozměrům nebylo obtížné ji přepravovat na nová místa i po souši.

Roku 1958 byla znovu upravena pro přepravu osob a pod jménem "Nežárka" vyjela v sezóně 1959 na Slapské přehradě a v roce 1960 v Praze.
Po rekonstrukci v loděnici ČSPLO v Křešicích s novou kapacitou 55 osob ji v roce 1961 převzaly Komunální služby města Sedlčan, aby splu s osobní lodí MOL Družba zahájila dopravu na Orlické vodní nádrži.Odtud ji v roce 1963 znovu přesunuli na Slapy a o tři roky později ji sedlčanský podnik předal Komunálním službám města Třeboně na rybník Svět pod názvem Regent, kde fungovala až do pádu totality. V devadesátých letech se Regent vrátil znovu do Prahy.

Na přelomu tisíciletí s příchodem nové dekády, ji naše lodní společnost zakoupila v naprosto dezolátním stavu. Po dvouleté celkové rekonstrukci Regent opět brázdí vltavskou vodu a zachovává tradici lodní přepravy.